alt alt

Готуємо дітей до навчання: як і чого вчитися сьогодні, щоб бути успішним завтра?

Батьки школярів думають про успішність своєї дитини, переймаються, як поліпшити увагу і запам'ятовування на уроках - щоб оцінки були хорошими. Усе це пов'язують із перспективами успіхів у дорослому житті.
Звичайно, хороші оцінки важливі. Але не менш важливо опанувати навички, за які не ставлять оцінок у школі, але які відіграють важливу роль у навчанні та дорослому житті.

Дрібна моторика і мовлення дитини

Цьому питанню треба приділяти увагу ще до початку навчання в школі. І педагоги, і психологи не дарма наполягають на тому, що дрібну моторику потрібно починати розвивати якомога раніше. Дитина повинна вміти обходитися з дрібними предметами, ліпити, займатися аплікацією, гратися з дрібними іграшками (звичайно, в тому віці, коли немає ризику, що буде тягнути дрібні предмети в рот). Фахівці відзначають, що розвиток дрібної моторики тісно пов'язаний із розвитком мовлення. Тому батьки майбутніх «ораторів» і просто комунікабельних людей повинні приділяти цьому увагу.

Складні звуки і пам'ять

Сприйняття і розуміння звуків, слів і речень безпосередньо впливає на створення так званої нейронної мережі мозку - зв'язків, які утворюються нейронами при обробці, запам'ятовуванні та використанні різної інформації. Чим більше таких зв'язків, тим легше мозок обробляє нову інформацію, краще засвоюються нові знання і легше людина використовує їх у повсякденному житті. Щоб розвинути сприйняття складних звуків і пам'яті дитини, з нею потрібно, по-перше, багато розмовляти і заохочувати висловлювати свої думки, по-друге, активно запитувати й уважно слухати відповіді.

Крім цього, як зазначає більшість викладачів, добре готує до сприйняття складних звуків класична музика. Як показує практика, більшість дітей дуже добре сприймає твори Моцарта і Вівальді, а «близьке знайомство» з класичною музикою в майбутньому полегшує вивчення іноземних мов.

Асоціативна пам'ять дитини

Просіть дитину розповідати про свої думки, описувати, що вона бачить на картині або фотографії, припускати, що там відбувається, що відбувалося раніше і що відбуватиметься потім. Читайте дитині і обговорюйте прочитане.
Якщо дитина вже читає сама, просите розказати про прочитане. Не обов'язково переказувати сюжет: нехай поділиться своїми думками про те, що прочитала, про те, які спогади викликає якийсь вірш, які асоціації виникають.

Навичка "викликати" асоціації - один з прийомів для короткострокового або довгострокового запам'ятовування інформації. Класичним прикладом запам'ятовування інформації за допомогою асоціацій є вивчення творів мистецтва. У чудовій книзі "Як розмовляти з дітьми про мистецтво" Франсуази Барб-Галль є рекомендації, як обговорювати твори образотворчого мистецтва з дітьми 4-5 років до підліткового віку. Книга розповідає про те, як донести дитині інформацію про картину таким чином, щоб розвинути ерудицію дитини, підвищити увагу і тренувати пам'ять.

Правильна реакція на навантаження

Більшість дітей в 7 років цілком готові вчитися і сприймати нову інформацію, їм не важко витримувати 30-40 хвилин без активного руху, вони легко запам'ятовують нове і при цьому не втомлюються.

Інші в 7 років потребують індивідуального підходу. Вони не можуть всидіти на місці, їх мозок не готовий запам'ятовувати і відтворювати. Більшість проблем з навчанням в школі виникають саме через невідповідність навантажень та можливостей дитини: іноді першокласник просто не готовий вчитися в шкільному розумінні цього слова. Для того, щоб дитина швидше адаптувався в колективі й краще навчалася, відчувала менше стресів і втоми, батьки мають допомогти дитині з організацією розпорядку дня. Необхідно пояснити дитині, як правильно реагувати на свої досягнення і сприймати помилки, які не марнувати сили.

Фактично дитину потрібно навчити вчитися - відвідувати шкільні заняття, які вимагають  посилючості, адекватно переносити шкільні навантаження, адаптуватися до стресів і повноцінно відпочивати.

Гра - спосіб отримання нових знань

Ігрова форма - важливий елемент навчання, соціальної адаптації та розвитку всіх функцій, включаючи мовлення, увагу, пам'ять, здатність до обробки нової інформації, стійкість до стресів і формування власних інтересів. Діти, які вільно грають і спілкуються зі своїми однолітками в дошкільному віці, краще вчаться в школі, комфортніше почуваються в колективі, легше визначають пріоритети в плані улюблених предметів і занять, отже - вони успішніші в дорослому житті.

Надайте дитині можливості

Дитині будь-якого віку потрібна любов та увага батьків, розуміння з їхнього боку, щирий інтерес до її життя та подій, які в ньому відбуваються.

Крім вашого життєвого досвіду і зусиль дитини, для хорошої успішності може знадобиться додаткова підтримка. У цьому допоможуть компоненти, які покращують пам'ять та увагу, зміцнюють імунну систему, підтримують зір, сприяють формуванню правильної постави і кісткового скелета.

Створіть дитині необхідні умови, які допоможуть бути успішним у навчанні, а пізніше - в житті!

Чому для дитини важливі кислоти Омега-3?

Поліненасичені жирні кислоти Омега-3 вже давно належать до числа речовин з доведеною ефективністю. Відомо, що дефіцит Омега-3 спричиняє труднощі в навчанні у дітей і проблеми з пам'яттю у дорослих. Причому важливим є постійне надходження цих кислот в організм дитини. Не дарма Омега-3 входять в рекомендації для прийому в будь-якому віці й в усіх країнах світу. Мультивітаміни з додатковим вмістом кислот Омега-3 рекомендують дітям з трьох років і до підліткового віку.

У період інтенсивних розумових навантажень - початок шкільного навчання, періоди інтенсивного росту, час складання іспитів - Омега-3 повинні бути обов'язковим доповненням до раціону дитини!


Ще поради

Спробуй ще!